FAQ

    De bedoeling van onze fietsverhuur is om het zo eenvoudig mogelijk te houden. Toch zijn er regelmatig nog (dezelfde) vragen. De antwoorden hierop kunt u op deze pagina vinden.

    Wat zijn de openingstijden?

    De openingstijden zijn: iedere dag van 9.00 tot 18.00. Buiten de reguliere openingstijden zijn in overleg andere ophaal- en bezorgtijden mogelijk.

    Wanneer moet de fiets weer ingeleverd worden?

    De huurperiode eindigt iedere dag om 18.00 uur. Dit komt doordat wij per kalenderdatum verhuren. Ook kunt u bij het inleveren uw op- of aanmerkingen over de fiets kwijt, zodat wij de fiets weer in goede staat aan de volgende klant kunnen meegeven. Dat gesprek willen wij simpelweg niet missen.

    Is reserveren nodig?

    Niemand is verplicht tot een reservering. Maar het helpt ons wel om voor u de juiste fiets te vinden. En de juiste fiets is voor uzelf fijner fietsen. In de drukke weekenden en vakanties is reserveren wel zo gemakkelijk. Dan heeft u ook de zekerheid dat u een fiets heeft. Anders kan het voorkomen dat wij u moeten teleurstellen.

    Wanneer worden de fietsen bezorgd en/of weer opgehaald?

    Eigenlijk gaat het bezorgen en ophalen van de huurfietsen altijd in goed overleg. U kunt er wel rekening mee houden dat het bezorgen en ophalen van de huurfietsen vaak buiten onze openingstijden gebeurd.

    Bezorgen jullie ook op de haven?

    Nee, hier hebben wij geen vergunning voor. U kunt de huurfietsen bij ons afhalen of laten bezorgen op uw vakantieadres. Bij het assortiment vind u meer informatie.

    Wat moet ik doen wanneer ik pech met mijn fiets krijg?

    Op dat moment kunt u contact met ons opnemen. Wij ruilen de fiets dan kosteloos om. Deze service krijgt u altijd wanneer u een fiets bij ons huurt.

    Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

    Bij onze fietsverhuur kunt u pinnen en contant betalen.

    Moet ik ook borg betalen?

    Alleen op jeugdcampings Appelhof en Terpstra betaalt u borg. Deze borg bedraagt € 25,- per fiets. De borg dient contant te worden betaald. Wanneer na de huurperiode de fiets weer in goede staat wordt ingeleverd, dat betekent schadevrij, krijgt u uw geld direct terug.

    Wat moet ik doen in geval van schade?

    Schade aan (elektrische) huurfietsen dient te worden gemeld bij het inleveren. Mocht er tijdens de huurperiode een mankement aan het licht komen, kom dan langs of bel ons. Dan lossen we het direct voor u op.

    Zijn de huurfietsen verzekerd tegen diefstal of schade?

    Nee, de fietsen zijn niet verzekerd tegen diefstal of schade. U bent als huurder aansprakelijk voor diefstal en schade van de fiets. Na diefstal zal de waarde van de betreffende of vergelijkbare fiets bij u in rekening worden gebracht. Bij schade wordt de schade eerst opgenomen. Daarna zijn wij genoodzaakt om dit in rekening te brengen. Wij zoeken overigens naar de sterkste onderdelen dus de kans op schade proberen wij te verkleinen. Mocht u borg betaald hebben dan verrekenen wij de schade met de borg en krijgt u het verschil terug. Mocht de schade hoger zijn dan het borgbedrag, dan het verschil te worden bijbetaald.

    Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.